سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چربی گیر

 

چربی گیر

در آشپزخانه های صنعتی : ورود چربی  مورد استفاده در رستوران , آشپزخانه , قنادی , فست فود ها  , غذای آماده به شبکه فاضلاب ساختمان indoor   و نهایتا ورود چربی سفت به شبکه فاضلاب شهری outdoor مشکلات گرفتگی پایپ های (لوله پولیکا , لوله کاروگیت ) حمل و انتقال و نهایتا مسدود شدن لوله را در بر خواهد داشت. این مضرات چربی در چاه فاضلاب خاکی باعث مسدود شدن روزنه های چاه می گردد , به عبارتی چاه خاصیت جذبی آب خود را از دست می دهد . از این رو در اصنافی همچون تولید لبنیات , صنایع تولید مواد غذایی , کورت , قنادی های ؛ رستوران ها ؛ فست فود ها , ساندویچی ها , مجتمع های تجاری دارای آشپزخانه یا دارای سالن های سرو غذا و … از دستگاه چربی گیر بایستی بهره ببرند .  . چربی گیر می تواند چربی ها و روغن های معلق در آب را سرد کرده و جدا کند این جدا سازی با آرام سازی و خنک کردن آب صورت می گرد .

وظیفه اصلی چربی گیر جمع کردن چربی و روغن از پساب ها می باشد.

چربی و روغن یکی از آلاینده های عمومی در انواع فاضلاب ها هستند.

گاهی اوقات میزان چربی و روغن ها آنچنان بالاست که حذف روغن وچربی ها ضرورت پیدا می کند.

وجود چربی در فاضلاب سبب گرفتگی لوله های فاضلاب و نیز پر شدن چاه بعلت گرفتگی دیواره چاه می شود. بنابراین حذف آن به مراتب هزینه های کمتری نسبت به باز کردن لوله ها و یا کندن چاه مجدد دارد.

چربی گیر ( DAF (Dissolved Air Flotation ، یک فرآیند تصفیه آب است. این سیستم با حذف مواد معلق مانند روغن یا مواد جامد، فاضلاب (یا آبهای دیگر) را پاک می کند. حذف با حل کردن هوا در آب یا فاضلاب تحت فشار و سپس آزاد کردن هوا در فشار اتمسفر در یک حوضچه مخزن شناور انجام می شود.

به این صورت که آب یا بخشی از پسابی که از مخزن DAF خارج می شود ، درون یک مخزن تحت فشار کوچک (به نام طبل هوا) پمپ می شود. هوای فشرده شده نیز همزمان  وارد آن می شود که منجر به اشباع آب یا پساب تحت فشار با هوا می شود. جریان آب اشباع شده با هوا مجددا و دقیقاًبه قسمت جلوی مخزن شناوری وارد می شود .پس از ورود از طریق دریچه،فشار جریان کاهش می یابدکه در نتیجه آن هوا به صورت حباب های ریز آزاد می شود. حباب های ریز آزاد شده به ماده معلق چسبیده و باعث می شوند ماده معلق در سطح آب شناور شود که معمولا توسط وسیلهاسکیمر برداشته می شود.